As altas capacidades forman parte da diversidade coa que nos atopamos nos centros educativos. Según as estadísticas entre un 2 e un 3 % do alumnado ten altas capacidades intelectuais.
Non sempre están identificados nin ben atendidos.
Un dato preocupante é que a porcentaxe de fracaso escolar entre os nenos e nenas de altas capacidades duplica os datos da poboación en xeral.
Hai moitos tópicos e estereotipos con respecto ás altas capacidades que creo se deben ir evitando.
O primeiro deles é denominalos "superdotados", non son nin super, nin teñen un don, exactamente.
O primeiro deles é denominalos "superdotados", non son nin super, nin teñen un don, exactamente.
Todos temos capacidades e este tipo de alumnado ten unhas capacidades para aprender superiores á media da población. Polo demais, e ante todo, son nenos/as, cometen erros, equivocánse, teñen dúbidas e disfrutan xogando igual que calquera outro. Necesitan que entendamos as súas características e que atendamos as súas necesidades.
Este é un tema que pode interesar a moitas persoas, e por iso ofrezo aqui certa información sobre o tema:
- En primeiro lugar en enlace a un blog que ten un experto en educación en altas capacidades. Trátase de Javier Tourón, profesor da Universidadade de Navarra e que é un referente en este tema a nivel mundial. Se queredes consultalo clicade aqui.
- Dous programas de TV:
1- Programa REDES, no que Eduardo Punset nos explica este tema, charlando con expertos na materia de relevancia mundial
O tema é amplo e interesante e con moitos matices e conceptos novos e non sempre fáciles de comprender: talento, superdotacion, enriquecemento, flexibilización, intelixencias múltiples,....
No hay comentarios:
Publicar un comentario